חברות רוצות להשתמש בבינה מלאכותית גנרטיבית כדי להתאים אישית את מאמצי השיווק שלהן, אבל הן גם מפחדות מאוד שהבינה המלאכותית תחרוג מהמסרים המותגיים שלהם ותהרוס את המותג שלהן. בכנס הפסגה השנתי שלה בלאס וגאס, Adobe הכריזה היום על GenStudio, אפליקציה חדשה שעוזרת לחברות ליצור תוכן ולמדוד את הביצועים שלו, עם בינה מלאכותית גנרטיבית - והבטחה של בטיחות מותג - במרכז.
כרגע, הכלי ממוקד בעיקר בעזרה לשווקים במדיה חברתית, מדיה ממומנת ושיווק מחזור חיים, שרוצים ליצור פוסטים במדיה חברתית, קמפיינים באימייל ופרסומות דיספליי, עם תמיכה ביצירת אתרי אינטרנט שלמים בקרוב.
Adobe רוצה ש-GenStudio, אותו הציגה לראשונה בספטמבר האחרון, יהיה פתרון קצה לקצה שיעזור לשווקים להתאים את התוכן שלהם לערוצים ולקהלים שונים. הוא כולל כלים ליצירת תוכן, ניהול קמפיינים וניתוחים. אבל כדי ליצור תוכן מותאם אישית, אתה צריך שרשרת אספקה שמקלה על יצירת הרבה תוכן איכותי ועקבי עם המותג – ואז כלים למדוד כיצד התוכן הזה מבצע.
ככל שחברות מנסות להגיע ללקוחות פוטנציאליים האלה במספר הולך וגדל של ערוצים, ובמקביל לנסות להתאים אישית את המסרים שלהן, יש לחץ מאד גדול על שרשרת האספקה הכוללת של התוכן. וכאן בדיוק נכנסת לפעולה הבינה המלאכותית הגנרטיבית, בגלל שהיא יכולה להאיץ באופן דרמטי את יצירת התוכן ולעשות לנו חיים הרבה יותר קלים.
GenStudio לוקח חלקים משירותי Adobe לעסקים כמו פלטפורמת ניהול הפרויקטים Workfront ו-Journey Analytics לתובנות רב-פלטפורמיות ו-Experience Manager ומשלב אותם עם חלקים מכלי היצירה היצירתיים שלה כמו Adobe Express וכמובן מודלי Firefly שלה. ארגונים שכבר משתמשים בשירותים האלה יכולים לחבר אותם ל-GenStudio, אבל משתמשים חדשים לא צריכים להשתמש בכלים האלה כדי להתחיל לעבוד עם השירות החדש.
עם זאת, האינטגרציות האלה אומרות ששווקים יכולים מיד להתחיל לעבוד עם נכסים קיימים של המותג. בהקשר של GenStudio, זה אומר שהם יכולים לערבב אותם מחדש עם רקעים חדשים שנוצרו בעזרת בינה מלאכותית כדי ליצור פוסט אינסטגרם חדש, לדוגמא. עם זה, מותג כמו קוקה-קולה יכול להשתמש בתמונה קיימת של בקבוק קוקה-קולה ולהצמיד אותה לרקע שנוצר על ידי Firefly. מודלים כמו Firefly לא היו טובים ביצירת אותו בקבוק עם הלוגו הנכון של קוקה-קולה, אחרי הכל.
מותגים יכולים להגדיר הנחיות ב-GenStudio כדי להבטיח שהתוכן שהמערכת מייצרת הוא בטוח למותג, גם עבור התוכן החזותי וגם עבור התוכן הטקסטואלי שהמערכת יכולה ליצור – ותמיד יש אדם בלופ הזה. הכלים גם בודקים ברציפות שכל דבר שמשתמש יוצר ב-GenStudio נמצא במסגרת הנחיות המותג.
מה שגם חשוב כאן הוא שמותגים יכולים להכניס את ערכות הסגנון שלהם וליצור מודלים מותאמים אישית על בסיס הנכסים הקיימים שלהם. Adobe למעשה משתמשת בסט של APIs חדשים כדי להפעיל הרבה מהיכולות האלה שעכשיו גם זמינות למפתחים צד שלישי. עבור שווקים המונעים מנתונים, הניתוחים המשולבים עשויים להיות בעצם שיא השירות החדש הזה. תובנות אלה מתחילות ברמת הקמפיין, אבל משתמשים יכולים לצלול לפרטים מזעריים ולראות למה קמפיין מסוים ביצע כפי שביצע – ואז להתאים את הפרסומת או הפוסט החברתי הבא שלהם על בסיס זה.
לסיכום
GenStudio של Adobe מציע פתרון קצה לקצה לשווקים ומותגים המעוניינים לנצל את הבינה המלאכותית הגנרטיבית על מנת ליצור במהירות תוכן שיווקי ופרסומי רב ומגוון, באופן אוטומטי אבל מבוקר, תוך כדי שהוא מתאים את עצמו לערוצים שונים ולקהל יעד מגוון. למרות זאת GenStudio גם כולל מנגנוני בקרה וניטור חזקים להבטחת עקביות התוכן עם מותג החברה וניתוח ביצועי הקמפיינים השיווקיים ברמת הפרטים הקטנים ביותר. השילוב של כלים אלה במסגרת שירות אחד הופך את הפתרון לחדשני ושימושי במיוחד עבור השוק העסקי.