שימי דביר
עסקים
1/5/2024

מהפכת הנתונים של העידן החדש: למה כל עסק חייב לנתח את המידע העסקי שלו בעזרת בינה מלאכותית

מהפכת הבינה המלאכותית מאפשרת כיום לכל עסק, גדול או קטן, לנתח נתונים ולהפיק תובנות עסקיות חשובות. בעזרת איסוף מידע על שביעות הלקוחות, מכירות, תפעול וכו״, אפשר להפיק תובנות משמעותיות שיעזרו לייעל את העסק באופן מאד משמעותי- בואו לגלות איך אפשר לעשות את זה בעזרת בינה מלאכותית.

מהפכת הבינה המלאכותית מאפשרת כיום לכל עסק, להפיק תועלת עצומה מניתוח מקצועי של נתונים. בעבר, רק חברות וארגונים גדולים יכלו להרשות לעצמם להעסיק מנתחי מידע שיפיקו עבורם תובנות עסקיות מהדאטה. אבל היום, בזכות כלי בינה מלאכותית, כל בעל עסק יכול לנתח את המידע שצבר ולהשיג תובנות בעלות ערך משמעותי.

אז, כדאי לכם להתחיל לאסוף נתונים

הצעד הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להתחיל לאסוף ולשמור את כל הנתונים הרלוונטיים של העסק שלכם. למשל:- פניות של לקוחות למחלקת שירות לקוחות או לתמיכה - נתוני מכירות - מה נמכר, כמה, מתי ולמי- נתוני הוצאות / הכנסות וכל פיסת מידע שעשויה ללמד אתכם על התנהלות העסק והתנהגות הלקוחות. כך שככל שיהיה לכם יותר נתונים, תוכלו להפיק תובנות מעמיקות ומועילות יותר עבור העסק שלכם.

איך בינה מלאכותית עוזרת לנו לנתח את הנתונים?

יש מגוון כלים שונים של בינה מלאכותית לניתוח נתונים, אבל הכלי האהוב עלינו שעליו נרצה לדבר היום, הוא: Chat GPT.

בגרסאת ה- Pro של Chat GPT (הגרסא בתשלום) יש מודל מתקדם בשם ״Code Intrepeter" שמסוגל לנתח עבורכם קבצי אקסל מלאים בנתונים מספריים, המודל הזה מצטיין בניתוחים מתמטיים, ויודע להפיק את התובנות שאתם צריכים בדיוק כפי שמנתח נתונים אנושי היה עושה. כל מה שאתם צריכים זה ללחוץ על כפתור ה״אטב״ שנמצא בצד השמאלי של באר הצ׳אט, להעלות את המסמך ולהגדיר ל- Chat GPT  אילו תובנות אתם מעוניינים לקבל. אינטרפטר

קחו למשל, שירות לקוחות

שירות לקוחות מקבל לעיתים קרובות פניות רבות, הכוללות הן תלונות והן משובים חיוביים. בידי בני אדם, קשה לנתח את כמויות המידע הגדולות האלו ולחלץ תובנות. אך בינה מלאכותית יכולה בקלות לעבד אלפי או אפילו עשרות אלפי הודעות דוא"ל מלקוחות, לזהות דפוסים ומגמות.מודלים לשונתיים מתקדמים יכולים להבין את הסנטימנט הכללי, האם הלקוחות מרוצים או לא, מה פחות עובד מבחינתם, ולהציע רעיונות לשיפור. במקום להשקיע ימים בניתוח ידני, הבינה המלאכותית מספקת תובנות אלה בתוך דקות.

מנתונים שתאספו על פניות הלקוחות שלכם, תוכלו ללמוד המון על ההעדפות וההתנהגות שלהם, למשל:

  • אילו היבטים בשירות או מוצרים מניבים יותר תלונות או מחמאות?
  • מה מאפיין את החוויה שלהם עם העסק?
  • אילו בקשות עזרה ותמיכה חוזרות על עצמן?
  • מה הסנטימנט הנפוץ ביותר בפניות הלקוחות?

בשביל להמחיש את הנקודה הזאת, יצרנו מאגר נתונים פקטיבי בעזרת Chat GPT, שמציג טבלת אקסל עם 1000 פניות שונות לצוות השירות והתמיכה של חנות אלקטרוניקה פקטיבית. קובץ האקסל מכיל פניות שונות לגבי נושאים שונים שקשורים לפעילות העסק, ובמידה ונירצה לקבל תמונת מצב מלאה או פילוח קטגורי של הפניות- נצטרך להשקיע המון זמן יקר בעיבוד ידני של הנתונים.

מאגר הנתונים פקטיבי של פניות לשירות לקוחות

לעומת זאת, ל- Chat GPT יש הבנה סמנטית גבוהה של הנתונים, ולכן היא יכולה לעזור לנו לקבל בתוך שניות פילוח מדויק של נושאי הפניות השונות שמחלקת השירות והתמיכה קיבלה.

גרף פילוח נתונים שקיבלנו בעזרת Chat GPT

לסיכום, השימוש בבינה מלאכותית לניתוח נתונים עסקיים מקנה לארגונים יתרון משמעותי. הם יכולים לקבל הבנה מעמיקה יותר על העסק שלהם ועל הלקוחות שלהם, ולקבל החלטות מושכלות יותר שיניעו צמיחה וישפרו את הרווחיות. זוהי חובה בעולם העסקי המודרני המבוסס על נתונים.

רוצים לקבל ייעוץ ותמיכה באיסוף וניתוח הנתונים בעסק שלכם? מוזמנים ליצור איתנו קשר 👇🏻

כתבות נוספות