בעולם של בינה מלאכותית ומודלי שפה מתקדמים, כתיבת פרומפטים היא מיומנות חיונית שיכולה לשפר או לחרב את התוצאות שנקבל. אחת הטעויות הנפוצות ביותר שמשתמשים חדשים נופלים בה היא להיות כלליים מדי בבקשות שלהם מהמערכת. כשאנחנו מספקים הנחיות לא ברורות שחסרים בהם פרטים חשובים, אנחנו פותחים פתח לאי-הבנות ופרשנויות לא רצויות מצד הבינה המלאכותית.
קבלו דוגמא
נניח שאנחנו רוצים ליצור פוסט מושך לפייסבוק בנושא מאכלים טעימים. אם אנחנו נבקש מהמערכת פשוט "לכתוב פוסט על מאכלים טעימים", היא עלולה לקחת אותנו לאינספור כיוונים שונים ממה שהתכוונו אליו במקור. האם מדובר במאכלים ללא סוכר? דלי קלוריות? צמחוניים או טבעוניים? של מטבח אתני מסוים? ללא הבהרות נוספות, הבינה המלאכותית תצטרך להמציא פרטים או להישאר ברמה שהיא שטחית מדי.
הפתרון לבעיה הזאת הוא להיות ממוקדים וספציפיים ככל האפשר בפרומפטים שלנו. עלינו לספק מספיק רקע, להבהיר את המטרות והציפיות שלנו, ולהגדיר בבירור את הפרמטרים שלנו לתוצאה שתוציא אותנו מרוצים. ככל שנהיה יותר ברורים ונתעקש על לקיחת השליטה בכיוון שהתוכן ילך אליו, כך אנחנו נקבל תוצרים איכותיים ומדויקים יותר שעונים על הצרכים שלנו.
אז, איך כדאי לרשום את הפרומפט?
למשל, במקום הפרומפט הכללי על מאכלים טעימים, נוכל להגדיר: "כתוב פוסט פייסבוק בן 200 מילים המציג 5 מתכונים קלים להכנה של ארוחות צמחוניות מהירות וטעימות, עם דגש על רכיבים טריים ובריאים. הימנע ממרכיבים מעובדים והתמקד בטעמים עשירים ומגוונים מהמטבח האיטלקי." פרומפט כזה נותן הרבה יותר הכוונה וודאות לגבי התוצאה הסופית הרצויה.
לסיכום, להיות ברורים ונדיבים בפרטים בזמן שאנחנו כותבים פרומפטים לבינה מלאכותית הוא אחד המפתחות הכי בסיסיים להשגת תוצאות איכותיות ומדויקות יותר. ככל שתשקיעו יותר מאמץ בתיאור מדויק של מה שאתם מצפים לקבל, תוך שמירה על השליטה- כך אתם תקבלו תוצרים איכותיים ומדוייקים יותר עבור הצרכים שלכם. כך גם נקבל ערך גדול יותר משיתוף הפעולה שלנו עם הטכנולוגיה המתקדמת הזו. בכתיבת פרומפטים, כמו בתחומים רבים בחיים, הבהירות והפירוט הם המלך.