המתודה:
השיטה
כדי לשפר את התמונות המופקות שלנו, חשוב להבין מהו פרומפט. במקום להציף אתכם בנוסחאות טכניות, אנחנו רוצים להמחיש את המושג הזה באמצעות השיטה הבאה.
תחשבו על זה כמו להזמין פיצה:
הדרך הראשונה להזמין פיצה היא להתקשר לפיצרייה ולומר, "אני רוצה להזמין פיצה טעימה בבקשה." זה בהחלט יביא לכם פיצה, אבל מכיוון שהתיאור כללי כל כך, אתם עלולים לקבל אפשרויות רבות ושונות בהתאם לאופן שבו הפיצרייה מפרשת "פיצה טעימה".
לחלופין, אתם יכולים לתאר כל מרכיב בפיצה שלכם כך: "אני רוצה פיצה עם:
- בצק מלא עבה גבינת מוצרלה 37% שומן
- רסק עגבניות ממותג מוטי
- פטריות שפרוסות באופן דק
- עגבניות קצוצות
- שוליים מעט שרופים עם קריספיות מוגברת
על ידי מתן תיאור מפורט יותר, סביר יותר שתקבלו את הפיצה שאתם באמת רוצים.
עכשיו, איך זה קשור אלינו?
תאמינו או לא, להזמין פיצה דומה להזנת הפרומפטים. כשאנחנו מזמינים פיצה בדרך הזו, אנחנו ממפים את הפיצה לכל הרכיבים השונים שלה ומפרטים בצורה ספציפית איך אנחנו רוצים כל רכיב.
אנחנו יכולים להשתמש באותה לוגיקה כשאנחנו מזינים את הפרומפטים שלנו. בואו נראה דוגמה מהתחום שלנו שמשתמשת בשיטה הזאת:
בואו ננסה "להזמין" עיצוב אפליקציה במתודולוגיית UX/UI.
עיצוב ממשקים לפי מתודת הפיצה:
Type / Theme: E-commerce, Traveling, Dating, News, Finance, Fashion, Sports, Fitness, Gaming, Weather, Music streaming, Social network
interface: App, Website, Dashboard, TV app, Virtual reality, Smart watch.
Color Scheme: Warm colors, Cold colors, Vivid, High Saturation, Neon, sRGB, Pantone, Hue, Gradient, Tonal Colors.
Layout: Single-page layout, List layout, Bottom navigation layout, tabbed layout, Side navigation layout, Grid layout, Master-detail layout.
Style: Minimalist, Flat, Material Design, Abstract, Traditional, Grunge, Light Mode, Dark Mode, Vector, 3D, Sleek, Complex, Futuristic, High contrast.
Typography: Serif, Sans-serif, Script,Handwriting,Modern Font, Decorative, Blackletter, Slab serif, Font Weight, Large texts, Small texts.
Icons: Colored, Duotone, Outlined, Filled, Universal, glyph, 3D, System, iOS, Material Design
Background: abstract, colorful background, image-based background,
View: Front view, Side view, Top view, Isometric view, User perspective, Close-up, Angled view, Bird's-eye view, Cross-section view.
Software: Designed by Figma, Photoshop, Illustrator, Maya 3D, Cinema 4D, Webflow
טיפ למתקדמים
אתם יכולים להוסיף הקשר לפרומפטים שלך כדי לעזור לבינה המלאכותית להבין את עולם התוכן שבו אתם רוצים שהתמונה שלכם תיהיה. חלקכם אולי כבר יודעים שהוספת מילים כמו ביהאנס או דריבל לפרומפטים שלכם יכולה לשפר את התוצאות. אבל אתם יכולים גם לקחת את זה לרמה הבאה על ידי כתיבת פרומפטים הקשר ששואבות השראה מהתחומים המושכים ביותר, לדוגמה:
״Trending on Behance, App of the day, Awwwards 2022 winner, Editor's Choice on the App Store ”
לסיכום
תבניות פרומפטים יכולות להיות נקודת התחלה טובה, אבל הן לא כלי שניתן להסתמך עליו לטווח הארוך. כל הרעיון של הדיסציפלינה החדשה הזו שנקראת 'עיצוב בעזרת בינה מלאכותית' הוא שינוי בצורת החשיבה שלנו.- וזו הסיבה שעדיף להבין מה אנחנו עושים ואת דרך החשיבה החדשה שאנחנו מפתחים, במקום להסתמך על פרומפטים או תבניות וקיצורי דרך. זה יעזור לנו לשפר את העיצובים שלנו בטווח הקצר והארוך.